Informácie pre zriaďovateľov evanjelických materských škôl |
Dovoľujeme si Vás oboznámiť so zaužívaným postupom pri žiadaní finančnej podpory z fondu Nadácie Jana Amosa Komenského a o zúčtovaní ich použitia. Finančnú podporu poskytujeme evanjelickým materským školám na nasledujúci verejnoprospešný účel: Vybavovanie učební: • nákup učebných programov na výučbu cudzích jazykov, • vybavenie telocvične, • nákup hračiek, didaktických pomôcok, obrazov, máp a pod. Mimoškolská činnosť: • spoločné stretnutia detí a rodičov, • úhrada cestovného (žiakom), • nákup vecných cien pre víťazov žiackych súťaží. Na podporu mimoškolskej činnosti je potrebné predložiť program podujatia a zoznam zúčastnených žiakov, doklady o nákupe vecných cien, príp. iný, v účtovníctve akceptovateľný spôsob preukázania vykonanej platby. Prispieť nemôžeme: • na odmeny organizátorom, • na kúpu školského nábytku, • na stavebné, maliarske a iné rekonštrukčné práce, • na stravu a ubytovanie. Ďalej si Vás dovoľujeme oboznámiť so zaužívaným postupom, ako získať prísľub podpory, realizovať podporu a účtovne ukončiť podporovaný projekt. Plánovanie: Škola si vyberie učebné pomôcky, ktoré potrebuje kúpiť. Od dodávateľa získa cenovú ponuku podľa jeho katalógu dodávaných tovarov. Nadácii pošle žiadosť s uvedením predmetov, ktoré chce kúpiť a ich ceny, vrátane DPH (najlepšie s kópiou katalógu dodávateľa). Odsúhlasenie: Požiadavku školy prerokujeme na zasadnutí správnej a dozornej rady a zaradíme do návrhu plánu výdavkov, v súlade s nadačnou listinou, prioritami nadácie a finančnými možnosťami. Po schválení správnou radou škole pošleme darovaciu zmluvu, ktorej obsahom je suma schválená správnou radou a ďalšie zmluvné podmienky. Poskytnutie finančných prostriedkov: Po podpísaní darovacej zmluvy obidvoma zmluvnými stranami poukážeme schválenú sumu na bežný účet školy ako zálohu na kúpu uvedených predmetov. Zúčtovanie: Do troch mesiacov od poukázania podpory zašle škola na adresu nadácie dodací list za kúpený a prevzatý tovar. Ak bol tovar kúpený na faktúru, pošle kópiu faktúry a doklad o jej zaplatení. Ak nakupoval za hotové, pošle kópiu pokladničného dokladu opatrenú pečiatkou predajcu. Nevylučujeme možnosť, že odsúhlasené učebné pomôcky si škola uhradí zo svojej hotovosti a nadácia jej refunduje vynaloženú čiastku v sume, ktorá bola správnou radou odsúhlasená. Aj v tomto prípade treba poslať kópiu faktúry, dodacieho listu aj dokladu o zaplatení. Termín podávania žiadostí je uverejnený na webovej stránke po názvom „Pravidlá predkladania žiadostí o finančnú podporu a prideľovania finančných prostriedkov“. Spolu so žiadosťou je potrebné uviesť meno kontaktnej osoby (najlepšie riaditeľa-riaditeľky školy), s ktorou nadácia uzavrie darovaciu zmluvu. Žilina 3. mája 2010 Tomáš Niňaj,v.r. predseda správnej rady Ing. Eva Dubovcová,v.r. správkyňa nadácie |